Komplex S.C.

Pomogliśmy klientowi zdobyć zagraniczne rynki.

Dla większości z nas ekspansja na rynki zagraniczne kojarzy się głównie z targami branżowymi. I słusznie, jest to na pewno jeden z głównych elementów rozpoczęcia eksportu w firmie. Targi branżowe to idealne miejsce na nawiązanie relacji na różnych gruntach. Może się okazać, że podczas wydarzenia poznasz firmę, której spodoba się Twoja oferta i  będzie chciała podjąć z Tobą długofalową współpracę. To również fantastyczna okazja, aby zapoznać się z najnowszymi trendami i technologiami którymi charakteryzują się rynki zagraniczne.

Internacjonalizacja to również szereg innych działań, które znamy jak własną kieszeń. Wiemy jak napisać model biznesowy, aby projekt dostał dofinansowanie, a twoja oferta zaistniała na wybranym przez ciebie rynku docelowym. Nieskromnie napiszę, że jesteśmy w tym bardzo dobrzy, co pokazuje nasza skuteczność. Doskonale o tym wiedział nasz jeden ze strategicznych klientów z którym w zakresie dofinansowań współpracujemy już kilka lat – firma Komplex S.C. która zajmuje się produkcją oraz dystrybucją akcesoriów i membran dachowych. Pierwsze maszyny do produkcji taśm kalenicowych i kominowych uruchomili już 13 lat temu i jest współudziałowcem w tworzeniu wielu krajowych i zagranicznych znanych w branży dachowej marek.

Po ogromnym sukcesie jakim okazało się pozyskanie dla przedsiębiorstwa Komplex dofinansowania w konkursie 2.5 w ramach RPO województwa świętokrzyskiego klient zakupił innowacyjne maszyny które umożliwiły mu znaczny rozwój działalności. Potem nadszedł czas w którym wspólnie cieszyliśmy się dofinansowaniem na udział w targach EXPO 2020 w konkursie 3.3.3 Go to brand EXPO 2020. Po tych działaniach Właściciele firmy podjęli decyzję o aplikowaniu w kolejnym konkursie związanym z eksportem, a mianowicie konkursie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Polska Wschodnia Poddziałanie – 1.2 Internacjonalizacja MŚP.

Praca nad projektem.

Niestety już na wstępie muszę zaprotestować twierdzeniu, że napisanie projektu do tego konkursu to łatwa sprawa. Dla nas jednak to nie problem, bo lubimy wyzwania. Pracę nad projektem rozpoczęliśmy od dogłębnej analizy przedsiębiorstwa pod względem jego warunków eksportowych.

Wszystkie informacje były nam potrzebne do przygotowania modelu biznesowego internacjonalizacji w którym zawarliśmy szereg analiz możliwości eksportowych firmy wskazaliśmy najrentowniejsze rynki docelowe i projekcję możliwości sprzedaży na tych rynkach. W jego ramach wykonaliśmy również analizę dotychczasowego modelu biznesowego przedsiębiorstwa i propozycję zmian dotyczącą tego modelu. Wskazaliśmy najefektywniejsze narzędzia, metody marketingowe i strategię promocji rekomendowaną w zakresie reorganizacji przedsiębiorstwa. Klient otrzymał w ramach współpracy z nami pełną dokumentację aplikacyjną plus koncepcję i plan działań wejścia na rynek zagraniczny. Sami widzicie ogrom pracy. Na szczęście mamy doświadczenie w tym temacie dzięki któremu klient otrzyma dofinansowanie w tym konkursie, a my będziemy mogli obserwować jego dalszy rozwój.

Tytuł projektu: Internacjonalizacja firmy PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCYJNO- HANDLOWO-USŁUGOWE „KOMPLEX” S.C. poprzez ekspansję na nowe rynki zagraniczne.
Program operacyjny – Regionalnego Programu Operacyjnego Polska Wschodnia
Poddziałanie – 1.2 Internacjonalizacja MŚP

Zaoferowane usługi:
– doradztwo w zakresie internacjonalizacji przedsiębiorstwa
– przygotowanie modelu biznesowego dotyczącego internacjonalizacji MŚP
– przygotowanie wniosku o dofinansowanie i analiz finansowych
– pozyskanie dotacji

0 PLN
Wartość projektu
0 PLN
Wartość dofinansowania